'Wit met rode stippen' - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim - WaarBenJij.nu 'Wit met rode stippen' - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim - WaarBenJij.nu

'Wit met rode stippen'

Blijf op de hoogte en volg Kim

25 Mei 2015 | Suriname, Paramaribo

1, 2, 3, 4 .... 305, 306, 307.. muggenbulten op mijn hele lichaam als ik een goede gok mag doen. Mijn benen lijken wel getroffen door een acne aandoening. Studentenbenen zoals ze het noemen, alleen mij lijken ze nog net iets lekkerder te vinden. Heb ik weer.

Ik ben in de tussentijd verhuisd naar een ander huis in dezelfde straat. Mijn laatste huisgenoot vertrok en ik wil niet graag alleen ergens zitten. Het nieuwe huis is heel gezellig en er wonen heel veel mensen die ook nog lang blijven, dus dat is wel fijn. Mijn laptop is hier ook gesneuveld (huilen) en daardoor moet ik op stage tussen de werkzaamheden door al mijn schoolopdrachten voor mijn stage maken. Het kost me veel werk maar gelukkig loop ik weer een beetje op schema.

Gisteravond gingen we naar de film, en zoals gewoonlijk bel je een taxi om je hierheen te brengen. Onderweg kwam er een hels kabaal vanuit de onderkant van de auto en daardoor stopten we even aan de zijkant van de weg. Wat bleek? De remschijven waren er even onderuit gevallen. De taxichaffeur liet ons achter en daar stonden we dan, in de middle of nowhere langs de weg. Het kan ook alleen maar in Suriname. Gelukkig kwam de vervangende taxi snel en waren we nog op tijd voor de film. Acht bakra's (soort scheldwoord voor blanke of Hollander) naast elkaar in de bioscoopzaal om een nieuwe thriller te gaan bekijken. Bij alle enge stukken in de film zaten we hard te krijsen en menig Surinamer lachte ons heel hard uit. Ik neem het ze niet kwalijk, ik zou ons ook uitlachen, wat een helden.

Vandaag is het verkiezingsdag hier in het land en volgens mij is iedereen een beetje zenuwachtig. Hier op het werk proberen ze elkaar te overtuigen op welke partij te stemmen en zoals dat hier gaat schreeuwen ze gewoon naar elkaar. Het is zeer komisch. In de stad rijden alle auto's met grote vlaggen van de partijen erop en mensen lopen zelfs geheel gekleed in de partij van hun voorkeur. Iedereen verwacht dat Desi Bouterse gaat winnen. Ik ben benieuwd. Ik ben door de verkiezingen in ieder geval eerder klaar met werken dus ik vind het allemaal wel best ;-)

Liefs Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 26 April 2015
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 4379

Voorgaande reizen:

25 April 2015 - 15 September 2015

Stage in Suriname

Landen bezocht: